Οι καλύτερες τροφές για bodybuilding

Αυτή είναι μία λίστα από τις καλύτερες τροφές, οι οποίες θα πρέπει να αποτελούν πέριπου το 80% της καθημερινής μας διατροφής. Επίσης, να σημειωθεί ότι θα πρέπει να τρώμε πολλές από αυτές τις τροφές κάθε μέρα και όχι απλώς να διαλέγουμε μία-δύο επιλεγμένες (που μας «αρέσουνε») και να τρώμε μόνο αυτές συνεχώς…

Πρωτεΐνη:
~ Ψάρια (σολομός, τόνος, μπακαλιάρος)
~ Αυγά
~ Στήθος κοτόπουλο
~ Τυρί cottage
~ Πρωτεΐνη ορού γάλακτος
~ Άπαχο κόκκινο κρέας

Υδατάνθρακες:
~ Λαχανικά
~ Όσπρια
~ Φρούτα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη
~ Κουάκερ (νιφάδες βρώμης)
~ Πολύσπορο ψωμί
~ Μικρές ποσότητες ζυμαρικών (μαζί με τροφή πλούσια σε πρωτεΐνη)
~ Γλυκοπατάτες

Λίπη:
~ Λινέλαιο
~ Παρθένο ελαιόλαδο
~ Αμύγδαλα, ξηροί καρποί (όχι φυστίκια)

Για όσους κάνουν βάρη, ένα πρόσθετο 20% των ημερησίων θερμίδων σας πρέπει να προέρχεται από τις παρακάτω πηγές (έτσι ώστε να βελτιωθεί η ανάρρωση από την έντονη δραστηριότητα/άσκηση). Σημειωτέον ότι το πρώτο υγρό γεύμα μετά την προπόνηση πρέπει να καταναλώνεται και κατά την ίδια την άσκηση και ακριβώς μετά το πέρας αυτής ενώ το δεύτερο γεύμα (υψηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες) πρέπει να ακολουθήσει μετά από 1-2 ώρες.

Κατά την διάρκεια της άσκησης και μετά το πέρας αυτής, καταναλώνουμε:
~ Πρωτείνη: ορού γάλακτος
~ Υδατάνθρακες: γλυκόζη υψηλού γλυκαιμικού δείκτη (δεξτρόζη / μαλτοδεξτρίνη)

Μετά από 1-2 ώρες από την προπόνηση, καταναλώνουμε:
~ Πρωτείνη: απλό γιαούρτι ή τυρί cottage
~ Υδατάνθρακες: δημητριακά με φυτικές ίνες (με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη)

Τα παρακάτω φαγητά πρέπει να ΑΠΟΦΕΥΓΟΝΤΑΙ τελείως:

Πρωτεΐνη:
~ Κρέατα πλούσια σε λίπος
~ Γαλακτοκομικά προϊόντα πλούσια σε λίπος
~ Πρόχειρα φαγητά
~ Πλήρες γάλα
~ Σόγια (πλειοψηφία προϊόντων αυτής που κυκλοφορούν στο εμπόριο)

Υδατάνθρακες:
~ Κανονικό ψωμί
~ Φαγητά στα οποία έχει προστεθεί ζάχαρη
~ Σόδες & αναψυκτικά
~ Φρουτοχυμοί εμπορίου
~ Φρυγανιές, μπαγκέτες, κριτσίνια
~ Μπάρες fitness με γεύση φρούτων (κ.λ.π.)
Γλυκά

Λίπη:
~ Μαργαρίνη
~ Φυτικό λάδι
~ Καλαμποκέλαιο
~ Τηγανισμένο λάδι
~ Τηγανισμένο ή προτηγανισμένα προϊόντα

Τέλος, μερικοί γενικοί κανόνες αλλά ιδιαίτερα χρήσιμοι όσον αφορά τις διατροφικές επιλογές μας:
~ Να αποφεύγεται τροφές με υψηλή περιεκτικότητα και υδατανθράκων και λίπους.
~ Πάντα να τρώτε πρωτεΐνη με κάθε υδατάνθρακα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη ή καλό λίπος.
~ Να τρώμε φυτικές ίνες με κάθε γεύμα.
~ Να πίνετε νερό συχνά κατά τη διάρκεια της μέρας.
~ Να αποφεύγετε σόδες, φρουτοχυμούς, αναψυκτικά και ποτά (ναι, συμπεριλαμβάνονται και οι μπύρες!) καθότι αποτελούν τροφές αποτελούμενες κυρίως από «άδειες» θερμίδες ενώ δυσχεραίνουν την λιποδιάλυση!

Αφήστε μια απάντηση